Monday, March 2, 2020

Week 3/2/20-3/4/20

SPANISH 2:

    • Homework due Monday, 3/9/20: 
      • Complete the following using saber or conocer:
        1. ¿ _____ usted al abuelo de Maria?
        2. Tú _____ Brasil, ¿no? Sí, pero no ______ hablar portugues.
        3. ¿ ______ tú qué hora es? 
        4. Yo ______ un buen restaurante.
        5. Nostoros ______ tocar el piano. 
      • Complete the following using this, that, that (over there):
        1. Necesito este papel y ______ (that one over there).
        2. Quiero estos lápices y ______ (those).
        3. Tengo esta llave y ______ (that one over there).
        4. Voy a comprar esta toalla y ______ (those).
        5. No vamos a comer en ese restaurante. Vamos a comer en ______ (this one).
      • CONTINUE working on your paper topics: 2 pages in English, following English paper guidelines (1" margins, Times New Roman font 12, normal single spacing).
        • Paper will be due March 23
    • Homework due Wednesday, 3/4/20: 
      • CONTINUE working on your paper topics: 2 pages in English, following English paper guidelines as discussed in class.
        • Paper will be due March 23
      • Book:
        • DO page 309, Section 7 #1-11
        •                        Section 8 #1-5
        •        page 342, Section 4 #1-14
        •        page 313, Section 16 #1-6

    SPANISH 1:

      • Homework due Monday, 3/9/20: 
        • From ORIGINAL Handout #1:
          • DO page 23 both sides
          •        page 24 (left side is vocabulary)
          •        page 25 both sides
          •        page 27 (left side is info)
          •        page 28 both sides
      • Homework due Wednesday, 3/4/20: 
          • STUDY notes taken in class.
        • PRACTICE from ORIGINAL Handout #1:
          • Pages 5-8, PRACTICE sentence structure for "Gustar". Remember to practice writing questions versus answers for different subjects. Remember the rules. Practice negative statements and replying with both yes/no.
          • Pages 10-13, PRACTICE sentence structure for writing questions versus answers for different subjects. Remember the rules. Practice negative statements and replying with both yes/no.
        • DO: Complete/answer the following-
          1. A Felipe, ______ ______ caminar con su amigo.
          2. A mi, ______ ______ mucho la torta.
          3. A nosotros, ______ ______ las vacaciones.
          4. A ti, no ______ ______ la llueve.
          5. A las chicas y yo, ______ ______ las zanahorias.
        • For the following, FIRST say whether YOU like or don't like the following:
          1. los deportes
          2. los tamales
          3. la historia
          4. las papas fritas
          5. mirar la televisor
        • Now, ASK the following individuals whether they LIKE the following:
          1. A Felipe... los deportes
          2. A su amigo mejor... ir al cine
          3. Al profesor de historia... la historia del mundo
          4. A ustedes... los tamales
          5. A tú... las papas fritas
        • Now, REPLY to the previous in a complete sentence according to the following:
          1. A Felipe... los deportes (Say YES)
          2. A su amigo mejor... ir al cine (Say NO)
          3. Al profesor de historia... la historia del mundo (Say YES)
          4. A ustedes... los tamales (Say NO)
          5. A tú... las papas fritas (Say YES, a lot)
        • Answer the following questions:
          1. ¿Camina él mucho? Sí, ______
          2. ¿Preparas tú la comida? Sí, ______
          3. ¿Nadan ellas bien? No, ______
          4. ¿Bailan ustedes mucho? Sí, ______
          5. ¿Qué comes el niño? (las papas fritas) ______
        • Write questions for the following answers:
          1. ¿________? Sí, yo estudio mucho el español.
          2. ¿________? No, él no baila en el teatro.
          3. ¿________? Sí, me gusta mucho la torta chocolate.
          4. ¿________? Sí, ellos visitan España en su viaje.
          5. ¿________? No, nosotros no tocamos los instrumentos.

      No comments:

      Post a Comment

      Note: Only a member of this blog may post a comment.